Wie Zijn Wij

Anouk Vangheluwe

Ik ben Anouk Vangheluwe en woon te Waregem. Ik ben 18 jaar oud. In mijn middelbare school heb ik STW gedaan in het Sint- Vincentius te Anzegem. Nu volg ik een opleiding orthopedagogie aan de hoge school Vives.

De vraag is: waarom ik koos voor deze studierichting? Het was een richting die voortvloeide uit mijn richting en lag in dezelfde aard als wat ik deed in het middelbaar. Maar wat me juist aansprak is dat het voor een breed publiek is. Wat ik ook interessant vond is dat er nog veel mogelijkheden zijn als je eenmaal afgestudeerd bent.

Als orthopedagoge kom je sowieso in aanraking met armoede.Het is belangrijk om de basis hiervan te weten. Dus daarom hebben we voor dit thema gekozen.

Asmae Bouaiachi

Graag wil ik me even aan u voorstellen.
Ik ben Asmae Bouaiachi en volg de bacheloropleiding orthopedagogie in Hogeschool Vives te Kortrijk. Ik ben 18 jaar en woon in Heule. Tijdens het middelbaar heb ik vier jaar Handel-Talen gevolgd en ben ik de laatste twee jaar overgeschakeld naar Onthaal en Public Relations.

Om eerlijk te zijn had ik totaal geen idee wat ik zou verder studeren. Ik keek in een brochure van Vives en zag orthopedagogie staan. Daarna zocht ik informatie op het internet en ik kon mezelf goed vinden in deze richting. Ik hou er van om mensen te helpen en te verzorgen, wat aansluit bij de taken van een gespecialiseerde opvoeder-begeleider.

Ik koos voor het thema 'kinderarmoede' omdat dit altijd actueel is. Het was dan ook de ideale opdracht om dit thema te onderzoeken en vooral om de oorzaken van kinderarmoede te bestuderen. Ik ken ook veel gezinnen die in armoede leven, wat mij nog meer liet kiezen voor dit thema.

Hopelijk leer ik tijdens deze opdracht veel bij over kinderarmoede over de hele wereld.

Rune Vandenbussche

Ik ben Rune Vandenbussche, ik woon in Heule.
Ik studeer Orthopedogogie aan de hogeschool VIVES.
Ik ben afgestudeerd in het middelbaar aan het Stella Maris in de richting Jeugd- en gehandicaptenzorg
We kozen voor het thema Armoede, omdat we zeker nog in aanraking zullen komen met dit thema tijdens onze verdere opleiding.

Hannelore Brulez

Ik ben Hannelore Brulez en woon te Staden. Ik volg de bacheloropleiding orthopedagogie in hogeschool Vives te Kortrijk. Ik heb mijn middelbare school afgemaakt in de Burgerschool te Roeselare met als richting Office Management.

Orthopedagogie is meteen een heel andere richting om in verder te studeren. Toen ik afstudeerde van de middelbare school wist ik niet wat ik wou verder studeren. Na een tal van brochures te hebben gelezen, koos ik voor deze richting.

Waarom hebben wij dit thema als groep gekozen? Omwille dat we in onze richting vaak in contact zullen komen met armoede. Daarom wil ik vast en zeker wat meer informatie zoeken om de oorzaken en gevolgen van armoede te weten.

Margot Van der Straeten

Ik ben Margot Van der Straeten en woon in Aarsele. Ik ben 18 jaar. Ik ben een eerstejaarsstudent aan de hogeschool Vives te Kortrijk en volg een bacheloropleiding orthopedagogie. Vorig jaar studeerde ik Sociaal en Technische Wetenschappen in het Sint-Jozefsinstituut te Tielt.

Ik koos voor deze richting omdat ik later graag mensen wil ondersteunen en begeleiding op verschillende gebieden. Later zou ik graag werken in een voorziening voor mensen met een beperking.

Ik koos voor dit onderwerp omdat ik graag mijn kijk op deze doelgroep wil verbreden. Tevens is de kans groot dat ik later op mijn werkveld of op stage in aanraking zal komen met mensen die leven in armoede.

Matthias Blomme

Ik ben Matthias Blomme en woon in Kuurne. Ik ben 19 jaar en ben een eerstejaarsstudent in de bacheloropleiding orthopedagogie te Vives Kortrijk. Mijn middelbaar heb ik afgewerkt in Rhizo Campus Oost te Kortrijk waar ik drie jaar Sociaal Technische Wetenschappen heb gevolgd.

Eerst heb ik een week een andere opleiding gedaan namelijk die van Informatica Programeren maar nadat ik besefte dat dit niks voor mij was ben ik overgeschakelt naar Orthopedagogie. Ik koos deze richting omdat die aansluit aan de richting die ik in het middelbaar volgde.

Het onderwerp kinderarmoede koos ik omdat dit een doelgroep kan zijn waar wij als orthopedagogen mee te maken kunnen hebben.